اینستاگرام ستاره جدید  شبکه‌های اجتماعی است. وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، چیزی که بسیاری از مردم واقعاً در مورد آن صحبت می‌کنند، بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام است. برخی از مردم رویای شهرت اینستاگرام را در سر می پرورانند – برخی دیگر قبلاً به آنجا رسیده اند. اما چه چیزی در مورد این شبکه اجتماعی است؟درست است همه چیز در مورد عکس‌هایی است که آن را بسیار محبوب کرده است؟ چه کسی در آنجا حضور دارد؟ مخاطبان چقدر فعال هستند و با پرش روی باند به چه چیزی می توانید دست پیدا کنید؟ آیا می توانید شروع به نوشتن داستان موفقیت اینستاگرام خود کنید؟ یا اینکه دیگر خیلی دیر شده است و مکان هایی که در کانون توجه قرار دارند قبلاً انتخاب شده اند؟ در اینجا حقایق و اعدادی وجود دارد که می توانند چیزهای زیادی در مورد اینستاگرام و پتانسیل بازاریابی آن به شما بگویند.

1. 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه

تا تیر 2016 اینستاگرام 500 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. این افزایش ۱۰۰ میلیونی نسبت به شهریور ۲۰۱۵ است. تا کنون به نظر نمی‌رسد که رشد کاربران در اینستاگرام در حال کاهش باشد. افراد بیشتر و بیشتری از اجتماع پیرامون اشتراک‌گذاری عکس‌ها لذت می‌برند.
رشد اینستاگرام ادامه دارد. تا سال 2018 اینستاگرام در حال حاضر به 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است.

رشد اینستاگرام

2. پایگاه کاربران اینستاگرام به سرعت در حال رشد است.

اینستاگرام همچنان با نرخ رشد 15 درصدی به طرز دیوانه‌وار سریعی در حال رشد است و انتظار می‌رود تا چندین سال آینده به رشد سریع خود ادامه دهد.

آیا در اینستاگرام هستید اگر نه، منتظر چه هستید؟ اگر در اینستاگرام اکانت ندارید دست بجنبانید.

درصد رشد اینستاگرام

3. جوانان عاشق اینستاگرام هستند.

در حالی که در کل کاربران اینترنت حدود 28 درصد از افراد از اینستاگرام استفاده می کنند، در گروه سنی 18 تا 29 سال اینستاگرام به مراتب محبوب تر است. 55 درصد از این جوانان از اینستاگرام استفاده می کنند. پس اگر کسب و کاری دارید که مربوط به جوانان است، بهتره شانس فروشتان را در اینستاگرام امتحان کنید. برای این کار میتوتنید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

رده سنی مخاطبان اینستاگرام

بیش از 50 درصد از نوجوانان 13 تا 17 ساله از اینستاگرام استفاده می کنند. حقایق اینستاگرام واقعا شگفت انگیز هستند.

4. 59 درصد از کاربران روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند.

انجمن در اینستاگرام قبلاً فعال بوده است، اما تعداد افرادی که روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند همچنان در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که هیچ چیز از جذابیت‌های جدید براق از بین نمی‌رود و تجربه کاربر همچنان در حال فعالیت است.

5. در برخی از صنایع، نرخ رشد فالوور  فوق العاده است.

در حالی که در برخی از شبکه های اجتماعی افزایش فالوور نیازمند تلاش زیادی است – یا حتی پول تبلیغات، در اینستاگرام در برخی صنایع، افزایش سریع فالوور نه تنها امکان پذیر است.

به خصوص برای مشاغلی مانند پوشاک، زیبایی و کالاهای خانگی نرخ رشد فالوور برای اینستاگرام استثنایی است.

6. اینستاگرام تا سال 2023 درآمد تبلیغاتی بیشتری نسبت به گوگل و توییتر در تلفن همراه جهان خواهد داشت.

اینستاگرام برای شرکت مادر خود فیس بوک با در نظر گرفتن درآمدهای اضافی بسیار سودآور است. در سال 2015 بیش از 500 میلیون دلار درآمد تبلیغاتی به ارمغان آورد. برای سال 2021 ااینستاگرام 20میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این میزان رشد شگفت آور است.