یکی از مسایل کلیدی که ممکن است در اینستاگرام با آن دست و پنجه نرم کنید. این است که باید برای جلب توجه بیشتر تلاش کنید. شاید شنیده باشید که محاسبه  تعامل اینستاگرام یک راه عالی برای به دست آوردن تعامل بیشتر و رشد ارگانیک در اینستاگرام است.

در حالی که اداره یک کسب و کار زمان زیادی از شما می‌گیرد و شما زمانی برای تعامل با حساب اینستاگرام خود برای رشد و جلب توجه ندارید. بنابراین بیایید در مورد اینکه چگونه می‌توانید بدون خستگی تعامل کنید و همچنان برای حساب خود جذابیت ایجاد کنید، بحث کنیم.

چرا باید مشارکت (اینگیجمنت) کنم؟

اینستاگرام همیشه یک پلتفرم اجتماعی است و خواهد بود. این موضوع به این معنی است که برای پیشرفت باید درگیر شوید! مردم در اینستاگرام لایک  نمی‌کنند و فقط  می‌کنند، به خصوص اگر شما را فالو نکنند.

بهترین راه برای کشف شدن این است که درگیر شوید! با نیت درگیر شوید!

هدف شما فقط درگیر شدن و ترک شکلک‌ها نیست. شما باید با هدف ایجاد ارتباطات و پرورش یک گروه حمایتگر تعامل کنید. بنابراین اگر وسوسه می‌شوید که فقط پست ارسال کنید، نتیجه این است که در واقع هیچ تعاملی به دست نمی‌آورید. بنابراین ناامید خواهید شد.

با برنامه تعامل کنید.

همانطور که اشاره کردم، هدف شما جلب توجه است، حداقل زمانی که می‌توانید برای تامل  اختصاص دهید حداقل 30 دقیقه است. بهترین کار این است که 15 دقیقه قبل و 15 دقیقه بعد از ارسال پست درگیر باشید.

آیا می‌توانید تعامل و اینگیجمنت را به دست آورید؟ بله، تا زمانی که یک برنامه داشته باشید، می‌تواند به شما کمک کند که جذابیت بیشتری داشته باشید، اما به یادتان باشد که  رشد یک شبِ نخواهد بود. شما باید حداقل یک هفته به اینستاگرام فرصت دهید تا ببینید اینگیجمنت شما افزایش یافته است!

استراتژی تعامل 45 دقیقه ای

قبل از اینکه به تفکیک برنامه 45 دقیقه ای اینگیجمنت بپردازیم، ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید که در ادامه بیان می‌کنیم.

1. جایگاه شما

شما باید به درستی بدانید که جایگاه شما کجاست، زیرا بدون شفافیت، حرکت رو به جلو دشوار خواهد بود. بنابراین با این شروع کنید، هدف اصلی شما چیست و مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

2.فهرست اینفلوئنسرها از جایگاه شما

اکنون که جایگاه خود را می‌شناسید، باید مشخص کنید چه کسانی تأثیرگذاران برتر در کسب و کار شما هستند. هدف این است که شما نه تنها درگیر شوید، بلکه توسط مخاطب ایده آل خود کشف شوید، درست است؟ و در حال حاضر مخاطبان شما کجا وقت می‌گذارند؟ بررسی پست های تأثیرگذاران برتر در فیلد کسب و کار خود. حداقل 5 تا 10 حسابی که میخوهید با آن‌ها تعامل داشته باشید فهرست کنید.

3. فهرستی از حساب‌های موجود در جایگاه خود که دوست دارید و پشتیبانی می‌کنید.

اکنون، برای کمک به  تعامل، حداقل 10-15 حساب کوچکتر مورد علاقه خود را در کسب و کار  خود فهرست کنید. هدف این است که با آن‌ها رابطه برقرار کنید تا آن ها دوباره درگیر شوند. همینطور با کسب و کارهای بزرگ، شما نیز باید روزانه با آن‌ها درگیر باشید!

4. هشتگ‌هایی را فهرست کنید که مخاطبان شما دنبال می‌کنند یا برای کسب و کار شما هشتگ می‌کنند.

حداقل پنج هشتگ را که می‌دانید مخاطبان شما از آن‌ها دنبال می‌کنند و در کسب و کار شما استفاده می‌کنند فهرست کنید. به این ترتیب می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و حساب‌های دیگری را کشف کنید، حساب‌هایی که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

آداب تعامل کردن.

اگر تعامل کردن برای شما دشوار است پینهاد می‌کنیم این پست را مطالعه کنید.

هرگز و هرگز از طریق دایرکت درخواست فالو  و فالو بک نکنید. نمی‌خواهید برای فالوو ناامید به نظر برسید درست است؟ پس درگیر شوید و بگذارید تصمیم بگیرند که آیا شما را می خواهند یا نه؟

در حالی که فهرستی از 15 تا 25 حساب برای تعامل دارید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که برای همه آن‌ها یک  “عالی است” بگذارید. این کمک چندانی به شما نمیکند.  هدف از طرح تعامل این است که شما با قصد درگیر شوید. این به معنای خواندن کپشن، تماشای ریل و ورق زدن پست. نظراتی را بنویسید که دارای  ارزش بوده، سوالی بپرسند یا بحثی را شروع کنند.

روی نظرات با کیفیت در مقابل  کمیت تمرکز کنید. اگر می‌توانید فقط روی 20 پست کامنت‌های معنی‌دار بگذارید، خیلی بهتر از گذاشتن نظرات عمومی و ایموجی روی 30 پست یا بیشتر است! به این ترتیب، شانس بیشتری برای پین شدن نظر خود دارید!

برنامه 45 دقیقه ای تعامل و اینگیجمنت

اکنون، بیایید نحوه استفاده عاقلانه از 45 دقیقه خود را به طور خلاصه بیان کنیم. اگر می‌خواهیدیک ساعت وقت بگذارید، این کار را انجام دهید! من شخصاً حدود 1.5 ساعت در روز درگیر هستم ! این زمان می‌تواند مرجع شما باشد.  جایی که می‌بینید کشش بیشتری دارید بیشتر کار کنید.

اینگیجمنت

تعامل با حساب‌های بزرگ (10 دقیقه) فهرست 5 تا 10 حساب در جایگاه خود که روزانه با آن‌ها درگیر خواهید شد، هدف فقط این نیست که درگیر شوید، بلکه باید در بالای صفحه قرار بگیرید.

تعامل با حساب‌های کوچکتر (10 دقیقه) حساب‌های کوچک‌تری را که دوست دارید فهرست کنید. کسب و کار  و درگیری بیش از حد با آن‌ها . هدف پرورش و ایجاد رابطه با آنهاست.

پاسخ به دایرکت‌ها (5 دقیقه) به دایرکت‌هایی که دریافت کرده‌اید کنید پاسخ دهید و مطمئن شوید که پوشه درخواست‌های (ریکویست) خود را نیز بررسی کرده اید!

مشاهده و تعامل با محتوای استوری(5 دقیقه) مردم می‌بینند که چه کسی استوری‌های آنها را مشاهده می‌کند و با آن‌ها تعامل می‌کند. بنابراین برای تعامل با افرادی که از طریق محتوای استوری، آن‌ها نیز دنبال می کنید، وقت بگذارید.

تعامل با هشتگ‌های انتخابی (10 دقیقه) حداقل به پنج هشتگ توجه داشته باشید و با جدیدترین پست‌هایی که واقعاً دوست دارید درگیر شوید.  بنابراین وقتی آن نظرات را دریافت می‌کنید، به آن‌ها پاسخ دهید.

5 دقیقه به کامنت‌های خود پاسخ دهید.

برای پیوستن به کمپین تبلیغات گسترده اینستاگرام روی لینک بزنید.