اینستاگرام اخیراً با 10 سالگی در پایان سال 2020 دو رقمی شده است. این پلتفرم بصری محرک و جذاب ممکن است مدت کمی باشد که وجود دارد. اما هنوز تا بلوغ فاصله زیادی دارد. زیرا همچنان به روش‌های جدیدی برای کسب‌وکارها تکامل می‌یابد تا محصولات ارگانیک خود را گسترش دهند. اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه، پس از پلتفرم  فیس بوک، در رتبه دوم قرار دارد، (توی ایران اول) و یکی از بهترین گزینه‌های تبلیغ در شبکه های اجتماعی تبلیغ اینستاگرام است. از آنجایی که کاربران بیشتری به شبکه می‌پیوندند و فید، داستان‌ها، برگه کاوش، و IGTV، محبوبیت و راه‌اندازی مکرر ویژگی‌های جدید آن‌ها رانگاه می‌کنند، فرصت بسیار خوبی برای برندهای مختلف وجود دارد که وارد این فضا شوند و راه‌هایی برای موفقیت بیابند. به هر حال، با تعداد افراد زیادی که در پلتفرم حضور دارند، مطمئناً مخاطبان شما پر اینستاگرام حضور دارند.

اگر آمار استفاده به خودی خود قانع کننده نیست، و هنوز از خود می‌پرسید که آیا تبلیغات اینستاگرام می‌تواند برای شما مفید باشد، در ادامه با پنج دلیل عالی برای شروع تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید.

تبلیغات اینستاگرام

پنج مزیت کلیدی تبلیغات اینستاگرام که آن را به راهی سودآور برای بسیاری از مشاغل تبدیل می‌کند به شرح زیر است:

فرصت‌های روزافزون.
برای برند خود فالوور پیدا کنید.
به راحتی تبلیغات ایجاد کنید.
برند خود را از طریق Stories به نمایش بگذارید.
از نرخ‌های تعامل بالاتر استفاده کنید.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک بیندازیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا تبلیغات اینستاگرام چیزی است که کسب‌وکار شما باید بررسی کند یا خیر، و اگر چنین است، یاد بگیرید که چگونه از همه‌ی چیزهایی که برای حداکثر موفقیت ارائه می‌کند استفاده کنید.

1. فرصت های روزافزون برای تبلیغات اینستاگرام

مطمئناً، همانطور که قبلاً ذکر شد، افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند، اما برای رشد واقعی چه انتظاری می‌توان داشت؟ بیایید ایالات متحده را به عنوان مثال در نظر بگیریم. از 140 میلیون کاربر در ایالات متحده، اینستاگرام شاهد افزایش 8 درصدی کاربران در یک سه ماهه از سه ماهه سوم 2021 تا پایان سال بود. تبلیغات در اروپای غربی در سال 2020 به میزان 17 درصد رشد کرد. کلربران و تبلیغات اینستاگرام به طور مداوم در حال رشد است و به جرات می‌توان گفت که اینستاگرام راه‌هایی را پیش از اشباع یا قدیمی شدن دارد. هنوز فرصت‌های زیادی برای کسب و کارها باقی مانده است تا در مقابل مخاطبان هدف خود قرار گیرند، دید خود را گسترش دهند و به اهداف مختلف خود دست یابند.

افراد اینستاگرام

2. برای برند خود فالوور بسازید.

در حالی که مردم برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان یا برای دیدن آنچه که افراد مشهور مورد علاقه خود دارند به شبکه‌های اجتماعی می‌روند، میلیون‌ها نفر برندها را بررسی می‌کنند.  در واقع، روزانه 200 میلیون کاربر اینستاگرام حداقل از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند. 81 درصد از کاربران اینستاگرام نیز از این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. علاوه بر این، اکنون که اینستاگرام اخیراً خرید در این پلتفرم را برجسته‌تر کرده است، 130 میلیون کاربر هر ماه روی پست‌های خرید ضربه می‌زنند.

این نشانه برای شماست تا وارد عمل شوید و آنچه را که ارائه می‌دهید به شیوه‌ای جذاب و بصری نشان دهید. اگر به درستی انجام شود. برندها می‌توانند طرفداران قابل توجهی ایجاد کنند و کسب و کار را از پلتفرم هدایت کنند، بنابراین دریغ نکنید. یک استراتژی برای پلتفرم خود به تنهایی ایجاد کنید، اما همچنین در نظر بگیرید که چگونه در استراتژی بازاریابی و تبلیغات جامع شما نقش خواهد داشت. محتوای جذاب و جذاب بصری را توسعه دهید و از آن استفاده کنید و ببینید که چگونه اینستاگرام برای برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید نمایشگاه برگزار می‌کند.

تبلیغ اینستا

3. به راحتی تبلیغ اینستاگرام ایجاد کنید.

تبلیغ گسترده بازدیدی، اینفلونسری و تعرفه ای از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام کاربران فارسی زبان است.

 

همانند بسیاری دیگر از پلتفرم‌های تبلیغات اجتماعی، اینستاگرام به شما این کنترل را می‌دهد. تا جنسیت‌های خاص، محدوده سنی، مکان‌ها، علایق، رفتارها و موارد دیگر را هدف قرار دهید. حتی می‌توانید مخاطبان سفارشی یا مشابه را هدف قرار دهید. بنابراین تبلیغات را فقط به فهرست مستقیم مشتریان خود یا کسانی که پتانسیل مشتری شدن دارند نشان می‌دهید.

4. برند خود را از طریق Stories به نمایش بگذارید.

اسنپ ​​چت ممکن است اولین با محتوای زودگذر باشد، اما آخرین نیست. اینستاگرام پس از اینکه اسنپ چت پیشنهاد خرید فیس بوک را رد کرد. به سرعت از پایگاه کاربری اسنپ چت پیشی گرفت، نسخه مخصوص به خود را توسعه داد. در حالی که استوری اینستاگرام جدید نیست، برندهای بیشتری همچنان وارد این جایگاه محبوب می‌شوند و موفقیت بزرگی را می‌بینند.

در حال حاضر، نیم میلیارد نفر هر روز استوری‌ها را تماشا می‌کنند. بنابراین تاکید بیشتری بر اهمیت اضافه کردن استوری به استراتژی تبلیغاتی ارگانیک و پولی شما دارد. در حالی که در سراسر اکوسیستم تبلیغاتی فیس بوک صادق است، اما به اینستاگرام نیز منتقل می‌شود.  می‌توانید به راحتی با مخاطبان هدفی که ممکن است وجود شما را ندانند ارتباط برقرار کنید. می‌توانید به زندگی آن‌ها ارزش بیافزایید. با ظاهر شدن در مقابل آن‌ها، می‌توانید با توجه به مختصر بودن محتوا، به سرعت با استفاده از Stories مجذوبشان کنید. سپس افراد را به مشتری تبدیل کنید. با توجه به اینکه بیش از نیمی از کاربران می‌گویند که پس از دیدن یک محصول یا خدمات در استوری بیش‌تر به آن علاقه مند می‌شوند. می‌توانید روی خودتان شرط بندی کنید. ببینید تبلیغات اینستاگرام چه نوع نتایجی می‌تواند برای شما و کسب و کارتان به همراه داشته باشد.

 

استوری مارکتینگ

5. از نرخ تعامل بالاتر استفاده کنید.

با توجه به آنچه در حساب‌های مشتریان خود دیده‌ایم و از آنچه در اطراف صنعت اینستاگرام شنیده‌ایم. در اینستاگرام نرخ تعامل معمولاً بالاتر از سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی است. مطمئن شوید که تصاویر و ویدیوهای محصول شما از نظر بصری جذاب و دارای برند هستند. تا بتوانند به خرید بیش‌تر کمک کنند. یکی از تیم‌های رسانه‌های اجتماعی گزارش داد که نرخ تعامل برای پست‌های عکس بالاترین است، پس از آن ریلزها و سپس ویدیوها  که البته بر اساس محتوای تبلیغ‌شده، صنعت شما و هدف‌گیری مخاطبان متفاوت است.