تعامل در اینستاگرام این روزها به یک کلمه پر سر و صدا تبدیل شده است. تعامل یعنی چی؟ چرا تعامل مهم است و چطور غریبه‌ها را در اینستاگرام وادار به پاسخگویی و مشارکت می‌کنید؟

نقش مشارکت و تعامل در پلتفرم‌های اجتماعی اخیراً بسیار تغییر کرده است.  اگر فقط چیزهایی را پیدا می‌کردید که آن را کشف کنید الگوریتم دوباره تغییر کرد. خوب، این امر شروع به آزاردهنده شدن می‌کند.

در اینجا تجزیه و تحلیل یک دقیقه‌ای من در مورد تعامل اینستاگرام و اینکه کجا و چگونه انجام می‌شود و مهم نیست. تعامل به شما این امکان را می‌دهد که ببینید مخاطب شما در چه کجای کار قرار دارد. مخاطبان (فالوورها)به شما ایده‌هایی می‌دهد که چه چیزهایی را بیش‌تر به اشتراک بگذارید. به الگوریتم اینستاگرام می‌گوید که حساب شما محتوایی را به اشتراک می گذارد که مردم واقعاً از آن لذت می‌برند. فالوورهای متعهد زمان بیشتری را در حساب شما صرف می‌کنند و محتوای شما را منظم‌تر از کسانی که هرگز تعامل نمی‌کنند، می‌بینند.

لایک‌ها، نظرات و ذخیره‌ها به صورت خودکار تبدیل به اسکناس نمی‌شوند. آن‌ها مقدار اندازه گیری شده قبلی نیستند. بسیاری از مشتریان واجد شرایط و مشتریان وفادار ممکن است روی دکمه «لایک» ضربه نزنند یا از طریق پیامک با شما چت نکنند. (پس آنجا گرفتار نشو، باشه؟)

ایجاد تعامل در اینستاگرام بدون دنبال کردن مدها

چه کسی برای مدهای کوتاه مدت وقت دارد؟ اگر کسب و کاری دارید، این کار را نمی کنید! در اینجا چند نکته خلاقانه برای ایجاد فرصت‌های تعامل جدید وجود دارد که در طول زمان پابرجاست و در دراز مدت به شما خدمت می‌کند.

1 سه گانه مخاطب خود را بشناسید.

من در اینستاگرام Made Simple بیش‌تر در این مورد صحبت می‌کنم، اما چیزی که به آن می‌رسد درک تفکیک مشتریان شماست. این برای تعامل خیلی مهم است. آیا یک بار خرید کرده‌اند؟ بیش از یک‌بار؟ آیا آن‌ها هرگز خرید نکردند؟ و اگر این کار را نکنند، آیا ارزش وقت گذاشتن را دارند؟ اگر تعجب می‌کنید، اگر مزایای آن‌ها برای کسب و کار خود را بدانید، ارزش وقت شما را دارند.

2 هدیه و مسابقه در تعامل اینستاگرام

درست است که این‌ها نوعی مد بودند، و همه ما از هدایای حلقه‌ای خسته شدیم که شما را ملزم به دنبال کردن شونصد600 حساب کاربری به امید برنده شدن مجموعه چیزها می‌کند. آیا این امر در  تعامل اینستاگرام تاثیر گذار است. امروزه اینها ابزار اصلی عملی تری هستند تا به مخاطبان شما بفهمانند که همچنان برای حضور آن‌ها ارزش قائل هستید. ارائه خدمات خوب قبل از فروش هرگز از مد نمی‌افتد. نکته کلیدی این است که با جوایزی که برای مخاطب ایده‌آل شما ارزشمند است، فرصت‌های هدیه ایجاد کنید.

3 شرح عمدی در تعامل

موضوع دیگری که در IG Made Simple پوشش‌داده‌شده است که می‌خواهم آن را برای شما شرح دهم. مهم است که اولین جمله را با هدف ایجاد کنید. این باید به اندازه کافی بگوید که دنبال کنندگان شما مایلند اسکرول خود را متوقف کنند و ادامه مطلب را انتخاب کنند. وقتی کپشن‌ها ارزشمند، جالب، سرگرم‌کننده یا الهام‌بخش هستند، دنبال‌کنندگانی را خواهید دید که برای پست‌های آینده به شما اعتماد می‌کنند و تعامل شما بالا می‌رود. این کمک می‌کند زمانی که وقت به اشتراک گذاری محتوای متمرکز بر تبلیغات فرا می‌رسد.

4 برای تعامل جدید در اینستاگرام همکاری کنید.

وقتی حساب مشابه دیگری را با مخاطبان هم‌سویی پیدا می‌کنید، پتانسیل زیادی برای شریک شدن برای نوعی همکاری وجود دارد که هر یک از شما را در مقابل مخاطبان دیگر قرار دهد.با پیج‌های مشابه خودتان تعامل کنید. اگر دنبال‌کنندگان (فالوورهای) شما به شما اعتماد دارند، به توصیه شما برای این حساب دیگر اعتماد خواهند کرد. و بالعکس. این یک راه سریع برای جمع‌آوری سرنخ‌های جدید و واجد شرایط است که بیشتر مشتاق هستند به پیشنهادات شما اعتماد کنند. همچنین اعتبار، تخصص صنعت، و مطلوبیت مصرف کننده شما را تایید می‌کند. (شات کردن بنر پیج دوستانتان)

تعامل اینستاگرام

با پیج های مشابه خودتان تعامل کنید

5 بیشتر از آنچه می‌گیرید، بدهید.

در حالی که اینستاگرام مکانی برای برجسته کردن بالاترین رکوردها و نمایش بردهای کسب و کار شما به نظر می رسد، برای حساب شما ضروری است که محتوایی را به اشتراک بگذارد که بر روی مصرف کننده متمرکز باشد. این امر نرج تعامل یا اینگیجمنت شما را بالا میبرد. اگر محتوای شما تماماً به این باشد که چقدر عالی هستید، مخاطبان شما تعجب خواهند کرد که چرا حتی در آنجا به آن‌ها نیاز دارید. پلتفرم‌های اجتماعی باید شامل قدردانی و گفتگو باشند که به نفع فالوورهای شما باشد.

6 اصیل بودن، تعامل را افزایش می‌دهد.

وقتی شک دارید، صادق باشید. مطمئن نیستید که چگونه در اینستاگرام به نظر می‌رسد، این پست بعدی را بررسی کنید. اساساً، مطمئن شوید که اگر شخصی در زندگی واقعی وارد تجارت شما شود، یا در فروشگاه با شما برخورد کند، از چیزی که پیدا می‌کند شگفت زده می‌شود یا خیر. علایق خودخواهانه به راحتی قابل تشخیص است و بازگشت از آن دشوار است. تعامل اینستاگرام از ارتباط و روابط ناشی می‌شود. ساختن هر دو بدون اصالت سخت است.

7 چهره خود را بسیار نشان دهید!

اجازه ندهید اکانت‌های برند بزرگ یا اینفلوئنسرها با فالوورهای زیاد شما را از نشان دادن چهره یا چهره های پشت کسب و کارتان منصرف کنند. مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر هزینه‌های هدفمند قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که ریال‌هایشان تفاوت ایجاد می‌کند. همچنین کمک می‌کند تا به جامعه فالوورهای خود نشان‌دهید که افراد واقعی پشت پست‌ها هر روز وجود دارند و در نتیجه آن‌ها را تشویق می‌کند که به طور منظم با شما ارتباط برقرار کنند و تعامل کنید.

8 کسب و کار خود را ارتقا دهید.

ایجاد تعادل بین محتوای ارزش محور با محتوای تبلیغاتی نیازی به محاسبه‌ای ندارد. اگر از هر پنج پست، یک پست تبلیغ مستقیم تری برای محصول، خدمات، پیشنهاد شما باشد، در جای خوبی هستید.شما باید به طور مرتب آن‌چه را که می‌فروشید یادآوری کنند تا بتوانند خرید کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن بیش‌تر پیشنهادات تجاری شما بدون ایجاد تبلیغ مستقیم است. این نوع محتوا اثبات اجتماعی است و به طرفداران پرخاشگر شما (خودشان تعامل می‌کنند.) اجازه می‌دهد تبلیغات را برای شما انجام دهند.

9 سفر مشتری خود را نقشه برداری کنید.

اطمینان حاصل کنید که آنچه در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید با جایی که مشتریان شما در سفر حمایت از کسب و کار شما در آن قرار دارند مطابقت دارد. این امر به تعامل شما کمک می‌کند. به راحتی می‌توانید از اشتراک گذاری نوع خاصی از محتوا خارج شوید تا بعداً متوجه شوید که برای آنچه می‌خواهید در کسب و کار خود بفروشید معنی ندارد. کجا می‌توانید بیش‌تر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان درآمد خود را بفروشید؟ چگونه می‌توانید مشتریان فعلی را به طور منظم تر برگردانید؟ حرکت طبیعی بعدی برای آن‌ها چیست؟ از شناسایی این جزئیات غافل نشوید!

10 پاسخ ذخیره شده و پیام خوش آمد گویی

هیچ‌کس پیام‌های هرزنامه و غیرشخصی را دوست ندارد، اما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌دانیم که وقتمان چقدر ارزشمند است. تایپ کردن یک پیام برای هر پیام مستقیمی که دریافت می‌کنید استفاده عاقلانه ای از زمان شما نیست. اگر سؤال یا پیامی وجود دارد که مرتباً دریافت می‌کنید، یک پاسخ ذخیره شده ایجاد کنید تا دفعه بعد آماده شود. (این امر به تعامل شما کمک می‌کند) پیام‌های خوش‌آمد گویی راهی عالی برای اتصال به دنبال کنندگان جدید است. به آن‌ها اجازه می‌دهد بدانند مورد توجه و قدردانی قرار گرفته اند. همچنین مانع برای سوالات آینده مانند “چه زمانی باز هستید؟” یا “این را در انبار دارید؟”

پس از پایان خواندن این فهرست غرق نشوید. این مفید نیستُ در عوض، از آن به‌عنوان منبعی استفاده کنید که می‌توانید در حین امتحان یکی دو مورد از این نکات و ایده‌ها، مرتباً از آن بازدید کنید.

با گذشت زمان خواهید دید که کدام یک برای کسب و کار شما بهتر عمل می‌کنند، جامعه فالوورهای شما از چه چیزی بیشتر لذت می‌برد و چگونه می‌توانید به ایجاد تعامل با دنبال کنندگان خود ادامه دهید. برای الهام گرفتن از استراتژی بیش‌تر، ممکن است این پست را دوست داشته باشید.

یکی از بهترین راه‌های افزایش تعامل اینستاگرام تبلیغات گسترده است. در تبلیغات گسترده‌ی اینستاگرام که به آن تبلیغات بازدیدی یا ایمپرشن هم گفته می‌شود، مجری تبلیغات، پست یا استوری تبلیغاتی شما را در حساب‌ها و پیج‌های پربازدید اینستاگرام توزیع کرده و به ازای هر بازدید هزینه دریافت می‌کند.

در این روش شما محتوایی را برای وایرال شدن آماده می‌کنید و انتشار آن در ابعاد بزرگ را به مجری تبلیغات گسترده (برای مثال گروه  نوتابان) می‌سپارید. محتوای شما می تواند اعم از پست تصویری یا ویدئویی یا انواع مختلف استوری باشد. تبلیغات بازدیدی (گسترده) در اینستاگرام با اهداف متنوعی از جمله افزایش برندآگاهی، افزایش فروش، اطلاع‌رسانی، افزایش لاکک و افزایش فالوور انجام شود.

هزینه تبلیغات گسترده

هزینه تبلیغات گسترده در اینستاگرام بسته به نوع محتوا، موضوع، تعداد بازدید مورد نیاز و عوامل دیگر تغییر می کند. نوتابان با داشتن تجربه‌ی اجرای کمپین‌های متعدد تبلیغات گسترده در اینستاگرام، بیشترین بازدید را با کمترین قیمت برای محتوای شما فراهم می‌کند.