اینگیجمنت ریت اینستاگرام که به آن نرخ تعامل نیز گفته می شود، میزان مشارکت کاربران پیج با محتوایی که تولید کرده‌اید به تعداد کل فالوورهای پیج است. قبل از الگوریتم‌ های جدید اینستاگرام، اینگیجمنت محدود به تعداد لایک، کامنت و ویو بود، اما هم اکنون دنبال کردن هشتگ صفحه‌ی شما، تعامل در IGTV و استوری ها هم نیز شامل می‌شود. و نکته دیگر این است که پیج‌هایی دارای اینگیجمنت ریت بالا هستند ، بیشتر در قسمت اکسپلور اینستاگرام کاربران قرار می‌گیرند.

چرا اینگیجمنت ریت پیج یا نرخ تعامل مهم است؟

به کمک اینگیجمنت یا تعامل می توانید متوجه بشید که فالوور های شما چقدر از محتوای پیج شما  لذت میبرند و می توانید مخاطب جذب کنید.  جذب مخاطب برای شما یکی از اهداف مهم بازار یابی می تواند باشد یا می توان به این نکته اشاره کرد:

شما قصد دارید برای پیج کاری خود یک تبلیغ انجام دهید که پیج های تبلیغاتی از شما هزینه هایی دریافت میکنند تا مخاطب های خودشان کار شما را دیده و درنهایت به جذب مخاطب مورد نظرتون برسید در این مورد نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت پیج مورد نظر که میخواهید تبلیغ انجام دهید را باید مورد بررسی قرار بدید تا متوجه بشید این تبلیغ برای شما مفید خواهد بود؟ آیا کاربران زیادی این تبلیغ را می بینند؟یا تعامل برقرار می کنند؟پس با این نکات پی میبریم که اینگیجمنت یا نرخ تعامل حائز اهمیت است.

اینگیجمنت یا نرخ تعامل اینستاگرام چگونه محاسبه می‌شود؟

برای بررسی اینگیجمنت یا نرخ تعامل راه های زیادی وجود دارد اولین نکته در این مورد این است که اکانت اینستاگرام حتما باید بیزینسی باشد و روی اکانت های شخصی انجام نمی شود این کار را، هم به کمک سایت ها میتوانید انجام دهید و هم به صورت دستی که در ادامه روش های مختلفی را به شما آموزش می دهیم.

فرمول محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام:

با فرمول‌های زیر می‌توانید به صورت دستی درصد اینگیجمنت هر تعداد پست یا درصد تعامل برای کل یک پیج را محاسبه کنید:

1: 100 *( تعداد فالوور/(تعداد لایک+ تعداد کامنت))= درصد تعامل
2: 100 * (تعداد مشاهده/(تعداد لایک+ تعداد کامنت))= درصد تعامل
3: 100 * (تعداد فالوور/(تعداد لایک+ تعداد کامنت+ تعداد به اشتراک گذاری))= درصد تعامل
4: 100 * (تعداد مشاهده/(تعداد لایک+ تعداد کامنت+ تعداد ذخیره))= درصد تعامل

سایت های محاسبه اینگیجمنت ریت پیج اینستاگرام:

notjustanalytics.com:

از طریق این سایت می توانید لینک پروفایل پیج مورد نظر را کپی کنید و در قسمت Profiles Analyzed پیست کنید این سایت تعداد فالوور ، فالویینگ و میانگین لایک و کامنت ها را نشان می دهد و هم چنین بر اساس  این آمار نرخ تعامل یا اینگیجمنت دقیق پیج را به شما نشان می دهد.

سایت نرخ تعامل

به دست اوردن اینگیجمنت پیج

http://influencerfee.com:

این سایت بسیار جذاب نموداری از لایک و کامنت و… پیج مورد نظر را نشان می دهد و اینگیجمنت و یا نرخ تعامل را محاسبه میکند.

influencerfee.COM

سایت محاسبه نرخ تعامل

https://phlanx.com:

در این سایت به ازای هر 24 ساعت فقط 3 بار می‌توانید اینگیجمنت صفحات را به‌صورت رایگان چک کنید، برای دفعات بیشتر نیازمند به خرید اشتراک هستید.

سایت

بررسی اینگیچمنت پیج

https://triberr.com:

برای استفاده از این سایت باید اول ثبت نام کنید و بعد از آن استفاده کنید و هیچ محدودیتی ندارد.

triberr.COM

محاسبه نرخ تعامل پیج

در این مقاله در مورد نرخ تعامل یا  همان اینگیجمنت پیج اینستاگرام صحبت کردیم و آموزش دادیم که چطور محاسبه می شود اگر سوال و نیاز به راهنمایی داشتید پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.برای ارتباط با گروه نوتابان کلیک کنید.

اگر پیج کاری دارید هشتگ گذاری برای دیده شدن پیج تون و بالا بردن نرخ تعامل خیلی اهمیت دارد پس حتما مقاله مربوط  به هشتگ گذاری را مطالعه کنید.