5 استراتژی برای جذب فالوور رایگان اینستاگرام (روزانه)

اینستاگرام برای خیلی از ما یک راز است. بین تغییرات ثابت الگوریتم، خرید فالوور، خرابی shadowban و بازی فالو و آنفالو، رشد حساب کاربری شما به صورت ارگانیک تقریبا غیرممکن است. در این مقاله اصول هشتگ گذاری درست، پست کردن مداوم و تعامل در اینستاگرام  آموزش داده می‌شود.

اما پس از چند هفته امتحان کردن استراتژی‌های مختلف در سال گذشته، کد را شکستم. می‌توانم دقیقاً به شما بگویم که چگونه روزانه حدود 30 فالوور واقعی اینستاگرام را به دست می‌آورم.

آن چیزی‌که من می‌خواهم بگویم این است که این استراتژی‌ها کار می‌کنند! اما باید متعهد شوید که حداقل 1 تا 2 ساعت در روز را اختصاص دهید و به صورت دوره‌ای محتوای جدید ایجاد کنید. اگر این کار را انجام دهید، به راحتی می توانید هر هفته 200 فالوور در اینستاگرام داشته باشید!

1.متعهد باشید و به طور منظم در اینستاگرام پست کنید.

به نظر من بهترین کار این است که اول از همه، تلاشی را که برای سایر پلتفرم‌ها انجام می‌دهید کم کنید و روی پلتفرم‌هایی که می‌خواهید رشد کند تمرکز کنید.

وقتی تصمیم گرفتم بیشتر با اینستاگرام آزمایش کنم، مجبور شدم برای مدتی دیگر پلتفرم‌ها را رها کنم. محتوا را زودتر از موعد برنامه‌ریزی کرده تا بتوانم برای مدتی فقط روی اینستاگرام تمرکز کنم. و این استراتژی کار کرد!

برای رشد حساب اینستاگرام خود، اگر می‌خواهید رشد مداوم داشته باشید، باید روزانه حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت وقت بگذارید. همچنین باید به صورت دوره ای محتوای جدیدی ایجاد کنید که  این امر ممکن است زمان بیشتری ببرد.

من این آزمایش را با حدود 3000 فالوور شروع کردم و متوجه شدمُ تنها زمانی به هدف 30 فالوور جدید در روز رسیدم که رزورانه تصاویر جدید را پست کردم. حداقل 40 دقیقه را صرف تعامل استراتژیک و تعامل با حساب های دیگر کردم.

افزایش فالوور اینستاگرام

دریافتم که پست کردن حداقل یک عکس جدید در روز تنها چیزی است که شما نیاز دارید. روزهایی بوده است که من چیزی پست نکرده‌ام و باز هم تعامل بسیار خوبی داشته‌ام. برای به دست آوردن فالوورهای جدید به محتوای جدید نیاز دارید. زیرا به این ترتیب شما کشف می‌شوید.

این کشف همچنین توسط این مطالعه موردی اینستاگرام پشتیبانی می‌شود که نشان می‌دهد. پست‌های بیشتر در واقع نرخ تعامل شما را افزایش می‌دهد. حساب‌هایی که ۷ بار یا بیشتر در هفته پست می‌کنند، بیشترین لایک را دریافت می‌کنند.

2. عکس های بهتری بگیرید و آنها را به خوبی ویرایش کنید.

در حالی که یک فید زیبا و منسجم می‌تواند بر تصمیم بینندگان شما تأثیر بگذارد. تعیین کند که آیا آنها می‌خواهند دکمه فالو را بزنند یا اکنون، بابراین داشتن فید زیبا و عکس‌های جداب اولین گزینه‌ی جذب فالوور است.

زیرا در 90٪ موارد، بینندگان جدید با دیدن یک عکس در صفحه فید اینستاگرام یا کشف خود (یا حتی در استوری شخص دیگری) به  شما می‌رسند و اگر  یک عکس های فید اینستاگرام شما برجسته و جذاب نباشد، ممکن است هرگز صفحه شما را به تا انتهای اولین پستتان بازدید نکنند.

بنابراین به جای این‌که همیشه سعی کنید تا شبکه اینستاگرام شما  عالی به نظر  برسد، روی گرفتن و ویرایش عکس‌هایی تمرکز کنید که می توانند به تنهایی «مقام بگیرند».

عکاسی

گفتن اینکه عکس خوب بگیرید آسان، اما انجام دادن آن سخت است. در اینجا 2 کار وجود دارد که من برای رسیدن به آن انجام دادم:

کلاس برای عکاسی اینستاگرام

اول از همه، اگر می خواهید عکس های بهتری داشته باشید، باید یاد بگیرید که عکس‌های بهتری بگیرید. در اینستاگرام محتواهای زیادی در این رابطه وجود دارد.

یادگیری در مورد ترکیب بندی، نور و رنگ و قانون یک سوم به من کمک کرد تا مهارت‌های عکاسی خود را بهبود بخشم. نتیجه نهایی بدون اینکه نیازی به ارتقاء تجهیزاتم داشته باشم به شدت بهتر شد. (در واقع، من هنوز هم بسیاری از عکس‌های اینستاگرام را با استفاده ازتلفن همراهم می‌گیرم!)

اگر هرگز در کلاس یا درس عکاسی شرکت نکرده‌اید، آن را به تعویق نیاندازید. قرار است نحوه عکس‌برداری شما را به بهترین شکل تغییر دهد تا بتوانید بهترین نوع پست‌های اینستاگرام را پست کنید که باقی افراد نمی‌توانند.

دو لینک یادگیری درباره رنگ و عکاسی وجود دارد که من شخصاً آنها را دوست دارم به شما هم توصیه میکنم:

https://motamem.org/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7/

http://www.lenzak.com/35-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%88-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C/

دوم عکس‌های خود را در لایت‌روم ویرایش کنید؛

قسمت دوم ارسال عکس‌های خیره کننده ویرایش است. من از برنامه‌های بی‌شماری در گذشته و همچنین ابزارهای ویرایش خود اینستاگرام برای بهبود عکس‌هایم در گذشته استفاده کرده ام و خوشبختانه، مهارت‌های ویرایش من با گذشت زمان بهتر شد.ادیت با لایت روم

اما تا زمانی که با اپلیکیشن لایت روم (که برای موبایل‌ها رایگان است + همه چیزهایی که اکنون استفاده می‌کنم) برخورد کردم، سرانجام فهمیدم که چگونه همه این اینفلوئنسرهای اینستاگرام  عکس‌های خود را ویرایش می‌کنند تا یکسان به نظر برسند و یک سبک امضا ایجاد کنند.

از لینک زیر میتوانید برنامه لایت روم را دانلود کنید:

https://cafebazaar.ir/app/com.adobe.lrmobile

حالا هر وقت بخواهم عکسی را ویرایش کنم فقط با یک کلیک می توانم این کار را انجام دهم. و نتایج شگفت انگیز است! عکس‌های من نه‌تنها بهتر، روشن‌تر و رنگارنگ‌تر به نظر می‌رسیدند.

اگر از تلاش برای ایجاد یک فید منسجم به تنهایی خسته شده‌اید، و چیزی می‌خواهید که آن جادو را از عکس‌های شما به ارمغان بیاورد. در اینجا چند پیش تنظیم Lightroom وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

20 Bright Airy Lightroom Presets

Grace Lightroom Presets (perfect for summer)

Fall Look Lightroom Presets

10 Mobile + PC Stunning Presets

3. پست‌های خود را  برنامه‌ریزی کنید.

برای سازگاری با  برنامه زمان بندی پست، به کمک نیاز داشتم، بنابراین تصمیم گرفتم روی Tailwind سرمایه گذاری کنم، یک برنامه زمان بندی اینستاگرام که به شما امکان می‌دهد چندین پست را از قبل برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی

این برنامه برای من انقلابی بود، زیرا پست‌کردن یک عکس + نوشتن کپشن + یافتن هشتگ مناسب گاهی اوقات وقت من را از 30 دقیقه تا یک ساعت می‌گرفت.

با Tailwind، عکسی که برنامه‌ریزی کرده‌اید به‌طور خودکار در زمانی که انتخاب کرده‌اید پست می‌شود (بدون اعلان‌های مزاحم برای پست کردن، جایی که باید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید) و از آنجایی که Tailwind شریک رسمی و تایید شده اینستاگرام است، دسترسی شما در هنگام خودکارسازی آسیب نخواهد دید.

https://www.thesheapproach.com/tailwind?_ga=2.231774556.257764357.1652687081-124292491.1649662483&_gl=1*7m5p37*_ga*MTI0MjkyNDkxLjE2NDk2NjI0ODM.*_ga_MJ27FW61CQ*MTY1MjY4NzA1OS4xLjAuMTY1MjY4NzA1OS4w

چیزی که من در مورد Tailwind دوست دارم این است که آن‌ها نه تنها به شما اجازه می‌دهند پست‌ها را برای فید خود برنامه‌ریزی کنید. بلکه تعامل شما را نیز تجزیه و تحلیل می‌کنند و بهترین زمان را برای پست‌ها بر اساس زمانی که فالوورهای شما فعال هستند به شما نشان می‌دهند.

و با افزایش استوری‌های اینستاگرام و مصرف محتوای ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی، Tailwind به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوها را برای استوری‌های اینستاگرام خود زمان‌بندی کنید.

برای نکات بیشتر در اینستاگرام برای وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل، حتماً وبلاگ Tailwind را بررسی کنید، زیرا به عنوان یک شریک اینستاگرام، آن‌ها همیشه با روندهای جدید و تغییرات الگوریتم به روز هستند.

4. از هشتگ‌های مناسب اینستاگرام  استفاده کنید.

برای به‌دست‌آوردن فالوورهای جدید در اینستاگرام ، ابتدا باید افراد را به حساب خود جذب کنید. و بهترین راه برای دسترسی به کاربران اینستاگرام که از وجود شما اطلاعی ندارند، استفاده از هشتگ است.

از برنامه هشتگ ساز فارسی هم میتوانید استفاده کنید.

برای طولانی‌ترین زمان، فکر می‌کردم هشتگ‌ها واقعاً تفاوتی ایجاد نمی‌کنند و فقط اسپمرها را به حساب شما می‌آورند. اما این فقط به این دلیل است که از هشتگ‌های اشتباه استفاده می‌کردم.

هشتگ

پست مرتبط: چگونه بهترین هشتگ‌های اینستاگرام را پیدا و انتخاب کنیم

من قبلاً به دنبال هشتگ‌های بسیار کوتاه و عمومی با انبوهی از جستجوها مانند: #بلاگر #سلفی (هر چیزی که یک کودک دو ساله برای توصیف عکس‌هایی که پست می‌کردم از آن استفاده می‌کرد) می‌رفتم. تنها چیزی که برای من به ارمغان می‌آمد. چند لایک (که بیشتر آنها احتمالاً همان ربات های خودکار IG بودند). چند کامنت اسپم و اگر واقعا خوش شانس بودم، چند دنبال کننده جدید پیدا میکردم.

می‌دانستم که هشتگ‌های اینستاگرام چقدر مهم هستند و به‌زودی مشخص شد که نمی‌دانم چگونه از هشتگ استفاده کنم.

بنابراین، به جای تلاش برای ایجاد هشتگ در محل، استراتژی خود را تغییر دادم. تنها پس از انجام این کار بود که شروع به رشد واقعی در حساب خود کردم. (حتی اگر نمی‌توانستم روزانه پست بگذارم یا برنامه بسیار منظمی داشته باشم). من نه تنها به هدفم که 30 فالوور جدید در روز بود می رسیدم، بلکه در واقع با افراد واقعی ارتباط برقرار می کردم.

اما این استراتژی من برای برنامه ریزی و انتخاب هشتگ های اینستاگرام با کیفیت بالا بود:

من به حساب‌های مشابه خودم نگاه کردم و همه هشتگ‌های مربوطه را که استفاده می‌کنند در یک صفحه گسترده کپی کردم.

هشتگ بهینه اینستاگرام

بعد از اینکه حدود 100+ هشتگ را پیدا کردم، هر کدام را به صورت دستی بررسی کردم تا مطمئن شوم. الف) توسط اینستاگرام مسدود نشده است. ب) پست های مرتبط را نشان می‌دهد.

سپس، من همه آنها را بر اساس تعداد پست‌هایی که هر کدام دارند، به دسته‌هایی تقسیم کردم. به عنوان مثال: من یک ستون برای هشتگ‌های زیر 50k (الف)، یک ستون برای هشتگ های بین 50k و 200k(ب)، یکی دیگر برای 200-500k (ج)، یکی برای 500k تا 2m  (د) و یک ستون نهایی برای هشتگ‌هایی با بیش از 2 میلیون(ه) استفاده .
پس از انجام این کار، من این هشتگ‌ها را بدون تکرار هیچ یک به گروه‌های 30 تایی تقسیم کردم. من به 6 گروه رسیدم.
هر گروه شامل: 3 هشتگ از ستون الف، 8 هشتک از ستون ب،  7 هشتک از ستون ج، 7 هشتک از ستون د و 4 هشتک از ستون ه بود.
این رویکرد استراتژیک به هشتگ‌ها به من کمک کرد تا در رتبه اول هشتگ‌های کوچک‌تر قرار بگیرم. همچنین به من برای هشتگ‌های بزرگ‌تر کمک کرد.

ترکیب هشتگ‌های محبوب با هشتگ‌های زیر 500 هزار معجزه می‌کند، و گروه‌های متعدد هشتگ به من اجازه می‌دهد یک هفته کامل را بدون تکرار هشتگ بگذرانم  که این اشتباه بزرگی است که اینستاگراممرها مرتکب می شوند.

5. تعامل و درگیر شدن

اگر واقعاً می خواهید فالوور اینستاگرام ایجاد کنید و با افراد واقعی ارتباط برقرار کنید، باید واقعاً مایل باشید. هم با فالوورهای فعلی و هم با فالوورهای بالقوه خود تعامل داشته باشید.

من زمان زیادی را صرف یافتن حساب‌های مشابه در اینستاگرام و تعامل با آن‌ها با گذاشتن نظرات، لایک کردن پست‌هایشان  می‌کنم.

تعامل بهینه در اینستاگرام برای جذب فالوور

اگر مایل به تعامل با افراد نباشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ارتباطی را به صورت آنلاین با آنها ایجاد کنید. پس مطمئن شوید که:

چند اکانتی را که واقعاً دوست دارید دنبال کنید؛
نظرات واقعی را بنویسید (و زیرنویس آن‌ها را بخوانید)
عکس هایشان را مرتب لایک کنید
استوری‌های آنها را تماشا کنید و به آنها پاسخ دهید
خودتان را مجبور به تعامل با افرادی نکنید که معمولاً این کار را نمی‌کردید. وقت تلف کردنه. در عوض فقط سعی کنید با افراد واقعی ارتباط برقرار کنید و در حلقه آنها ثابت شوید.

بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌بینم مردم مرتکب می‌شوند (و دلیل بزرگی برای از دست‌دادن تعداد فالوورهای اینستاگرامشان است).  یک‌بار با یک حساب ارتباط برقرار می‌کنند، فقط به اندازه‌ای که آن‌ها را وادار به فالو کردن کنند، و دیگر این کار را انجام نمی‌دهند.

بنابراین مطمئن شوید که مدتی را صرف بررسی فید اینستاگرام خود و تعامل با افرادی که قبلاً دنبال کرده‌اید، می‌کنید. این “پیوند” را تقویت می‌کند و آن‌ها می‌بینند که شما یک شخص واقعی هستید.

از زمانی که این کار را شروع کردم، فالوورهای بیشتری به‌دست آوردم،  تعامل واقعی و ثابتی در حساب خود داشتم. زیرا وقتی مردم ببینند که شما اهمیت می‌دهید، زمانی را برای تعامل مجدد با شما اختصاص می‌دهند.

ترجمه شده از سایت thesheapproach.com