حتما زیر پست‌های اینستاگرام کلماتی را دیده‌اید که به رنگ آبی نمایش داده شده‌اند. این کلمات همراه علامت (#) هستند و به آن‌ها هشتگ گفته می‌شود. حالا که فهمیده‌اید هشتگ چیست، این سوال برای شما پیش میاد که هشتگ در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ به طور مثال فکر کنید که شما یک مغازه‌ی کیف و کفش دارید قطعا همه‌ی اجناس را باهم قاطی نمیگذارید و هرکدوم دسته بندی می‌کنید کفش‌های زنانه، رنگ‌بندی‌ها و سایز‌ها و حتی کیف‌ها اعم از اداری، دوشی، دوستی ، کیف پول و …
حالا همین کلمه ها که برای دسته‌بندی هستند می‌تواند بهترین توضیح تک کلمه‌ای برای هشتگ اینستاگرام باشد، البته هشتگ فقط برای اینستاگرام نیست بلکه در بیشتر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود (شبکه‌هایی مثل: تلگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و ….) علامت هشتگ به این شکل (#) است که در واقع قبل از این که به اسم هشتگ شناخته بشود، نام اصلی آن شارپ  Sharp بود که بیشتر در برنامه‌نویسی معروف است.
امروزه موضوع هشتگ‌ها بیشتر در اینستاگرام داغ شده و اگر فردی هستی که تا حالا از هشتگ استفاده نکردی، باید بگیم که تا الان پست‌های اینستاگرامت را بیهوده تباه کردی!!
گروه تبلیغاتی نوتابان در این مقاله به شما کمک می‌کند به صورت کامل تکنیک هشتگ گذاری را یاد بگیرید تا بالاترین ورودی و بازدهی در پست‌هاتون از هشتگ گذاری را داشته باشید پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

نحوه صحیح هشتگ گذاری در زیر پست :

۱. برای این که از طریق هشتگ‌ها در اکسپلور ورودی داشته باشید باید چند نکته را رعایت کنید:

۲. در صورتی که در ابتدای کلمه علامت # را قرار ندهید، هشتگ شما مورد بررسی قرار نمی‌گیرد .

۳. هشتگ‌هاتون حتما معنی دار باشد.

۴. سعی کنید هشتگ‌ها مرتبط با پست و نوشته هاتون باشه تا تاثیر بیشتری داشته باشد مثلا اگر فروش کیف دارید از هشتگ‌های مرتبط مانند کیف دوشی استفاده کنید

۵. از هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید

چطور در زیر پست‌ها هشتگ بزاریم:

اگر می خواهید از هشتگ‌های خاصی در پست  و یا استوری‌های خود استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام بدید:

A. اول  علامت # را بزنید.

B. بعد کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید.

   بعنوان مثال، نتیجه نهایی به شکل #نوتابان و به رنگ آبی نمایش داده می‌شود.

C. اگر هشتگ مورد نظرتون چند کلمه بود بعد از هر کلمه یک خط فاصله _ بزنید و بعد، کلمه بعدی را تایپ کنید.

   برای مثال تبلیغات موثر

هشتگ گذاری

نحوه هشتگ گذاری در زیر پست

کاربرد هشتگ در استوری:

شاید برای شما جالب باشه که هشتگ در استوری هم کاربرد دارد. شما می‌تونید متناسب با محتوای استوری تون هشتگ‌های مرتبط را در استوری خود قرار بدید. در این صورت فرد هشتگ مرتبطی را با استوری‌های شما فالو کرده باشد، استوری جداگانه ای در صفحه‌ی هوم آن کاربر نمایش داده می‌شود. همان استوری شامل تمام استوری‌هایی است که آن هشتگ خاص را درج کرده اند. پس تاثیر هشتگ در استوری و دیده شدن آن قطعی و ثابت شده هست.

هشتگ در استوری

نحوه هشتگ گذاری در استوری

چطور هشتگ مخصوص خود را ایجاد کنیم ؟

ما می‌توانیم هشتگ اختصاصی خود را ایجاد کنیم:

اول از همه یک ایده‌ی خوب برای ایجاد هشتگ خاص خودتان در نظر داشته باشید.

دوم چک کنید که آن کلمه قبلا استفاده نشده باشد.

و در نهایت در شبکه‌های مجازی خود در مورد هشتگ خودتان با مخاطبینتان گفتگو کنید.

کنترل کنید که کاربران از هشتگ‌های شما در چه محتواهایی استفاده می‌کنند. و در صورت لزوم با آنها تعامل داشته باشید.

نکته برای هشتگ گذاری :

معنی تاپ هشتگ :

اگر در بخش اکسپلور اینستاگرام یک هشتگ را سرچ کنید، می‌بینید که در صفحه‌ی نتایج هشتگ‌ها به دو قسمت تقسیم شده اند، Top و Recent. به هشتگ‌هایی که از طرف کاربران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته باشد، تاپ هشتگ می‌گویند.

تعداد مناسب هشتگ گذاری:

 عدد دقیقی برای هشتگ‌های هر پست یا استوری تعریف نشده. تنها نکته قطعی این هست که نباید تعداد هشتگ‌های هر پست بیشتر  از 30 عدد باشد.

آپدیت

من به حساب‌های مشابه خودم نگاه کردم و همه هشتگ‌های مربوطه را که استفاده می‌کنند در یک صفحه گسترده کپی کردم.

بعد از اینکه حدود 100+ هشتگ را پیدا کردم، هر کدام را به صورت دستی بررسی کردم تا مطمئن شوم. الف) توسط اینستاگرام مسدود نشده است. ب) پست های مرتبط را نشان می‌دهد.

سپس، من همه آنها را بر اساس تعداد پست‌هایی که هر کدام دارند، به دسته‌هایی تقسیم کردم. به عنوان مثال: من یک ستون برای هشتگ‌های زیر 50k (الف)، یک ستون برای هشتگ های بین 50k و 200k(ب)، یکی دیگر برای 200-500k (ج)، یکی برای 500k تا 2m  (د) و یک ستون نهایی برای هشتگ‌هایی با بیش از 2 میلیون(ه) استفاده .
پس از انجام این کار، من این هشتگ‌ها را بدون تکرار هیچ یک به گروه‌های 30 تایی تقسیم کردم. من به 6 گروه رسیدم.
هر گروه شامل: 3 هشتگ از ستون الف، 8 هشتک از ستون ب،  7 هشتک از ستون ج، 7 هشتک از ستون د و 4 هشتک از ستون ه بود.
این رویکرد استراتژیک به هشتگ‌ها به من کمک کرد تا در رتبه اول هشتگ‌های کوچک‌تر قرار بگیرم. همچنین به من برای هشتگ‌های بزرگ‌تر کمک کرد.

ترکیب هشتگ‌های محبوب با هشتگ‌های زیر 500 هزار معجزه می‌کند، و گروه‌های متعدد هشتگ به من اجازه می‌دهد یک هفته کامل را بدون تکرار هشتگ بگذرانم  که این اشتباه بزرگی است که اینستاگراممرها مرتکب می شوند.

چرا بعضی مواقع هشتگ گذاری‌ها تاثیر ندارد؟

هشتگ ها زمانی تاثیرگذار نیستند که شما قواعد گذاشتن هشتگ گذاری  را رعایت نکرده باشید یا از هشتگ های تکراری استفاده کرده باشید.

نتیجه گیری:

بعضی افراد گمان می‌کنند استفاده از هشتگ‌ها خیلی ساده است اما با خواندن این مقاله می توانید با رعایت نکات از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید و این نکته نیز اهمیت پیدا می‌کند که برای موفق شدن در بازاریابی برند خود و افزایش اعتبار کسب و کارتون با استفاده از هشتگ گذاری باید صبور باشید. در این صورت باید نتیجه کارهای خود را با ابزارهای تحلیل مورد بررسی قرار داده و فعالیت‌های رقبای خود را نیز در نظر بگیرید. در آخر به یاد داشته باشید که گرچه هشتگ ها در افزایش بازدید پست‌های اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی تاثیر زیادی دارد ؛ اما باید برای حفظ محبوبیت برند و کسب و کارتون از محتواهای مناسب و مرتبط در کنار هشتگ ها استفاده کنید.

راه دیگر افزایش فالوور در اینستاگرام برگذاری مسابقات هست اگر در مورد نحوه برگذاری مسابقات اینستاگرام اطلاعاتی ندارید حتما مقاله مسابقات اینستاگرامی را مطالعه بفرمایید.