اگر می‌خواهید اینستاگرام خود را رشد دهید، (پاسخ همه‌ی شماهزاران بار بله است) باید از هشتگ استفاده کنید. اما آیا می‌دانید که از کدام یک استفاده کنید؟ نگران نباشید، من در این مقاله به شما می‌گویم.

در این پست، قصد دارم به شما یاد بدهم چگونه یک لیست هشتگ شخصی سازی درست کنید که باعث افزایش تعامل و سرعت بخشیدن به رشد شما در اینستاگرام می شود.

1. به هشتگ‌ گذاری‌های رقبا نگاه کنید.

به این فکر کنید که رقبای شما چه کسانی هستند یا چه حساب‌های دیگری در جایگاه شما وجود دارد. در مورد نوع هشتگ‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند تحقیق کنید و هشتگ‌هایی را که به نظر می‌رسد مربوط به فید (fed) شما هستند را یادداشت کنید.

2. هشتگ‌ها را مرتبط نگه دارید.

همیشه هشتگ‌ها را مرتبط با چیزی که پست می‌کنید نگه دارید. اگر عکسی از برنامه تمرینی خود ارسال می‌کنید، مواردی مانند #شهر  یا #بام شهر را درج نکنید. اینستاگرام کاربرانی را که از هشتگ‌های مرتبط استفاده نمی‌کنند را جریمه می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که همیشه آن را مرتبط نگه دارید.

مرتبط نگه داشتن هشتگ‌ها به این معنی است که افراد مناسب، صفحه شما را پیدا می‌کنند. افرادی که به محتوایی که شما پست می‌کنید علاقه مند هستند و احتمالاً برایمحتوای بیشتر شما را فالو (دنبال) می‌کنند.

3. از هشتگ‌های هم صنفی‌هایتان استفاده کنید.

کمی وقت بگذارید و درباره هشتگ‌های صنفی که در جایگاه شما وجود دارد تحقیق کنید. برای مثال، وبلاگ نویسان سفر ممکن است از هشتگ‌هایی مانند  «سفر دخترانه»، «سفر » یا «سفر انفرادی» استفاده کنند. این سبک هشتگ‌ها معمولاً تعامل بسیار بالاتری نسبت به سایر هشتگ‌ها دارند. این بدان معناست که افراد زیادی با سرچ  آن هشتگ به دنبال افرادی هستند که محتوایی مانند شما ایجاد می کنند.

 

هشتگ

4. از این فرمول هشتگ استفاده کنید.

هنوز احساس می‌کنید نمیدانید از چه نوع هشتگ‌هایی استفاده کنید؟ سعی کنید این فرمول را امتحان کنید.

15 هشتگ کلی مرتبط – برای مثال، اگر نانوا بودید، ممکن است از هشتگ هایی مانند #نانوایی، #پختنان یا #بلاگنانوایی استفاده کنید.

5 هشتگ بسیار خاص – به عنوان مثال. #خمیر ترش، #بیسکویت، یا #چیزکیک براونی

5 هشتگ خاص مکان – به عنوان مثال. #نانوایی-خیابان انقلاب، #شیرینی تهران یا #نان ایرانی

میتوانید از برنامه هشتگ ساز فارسی هم استفاده کنید. در یکی از پست‌ها درباره این برنامه‌ها مقاله نوشته‌ایم.

https://blog.notaban.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%b4%d8%aa%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c/

5. از به کار بردن هشتگ‌‌های ممنوعه خودداری کنید.

استفاده از هشتگ‌های خاص می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب شما در سایه (شادوبن) شود. این بدان معنی است که اینستاگرام محتوای شما را به اندازه کافی با سایر کاربران خود به اشتراک نمی‌گذارد، به این معنی که تعامل شما احتمالا کاهش می‌ابد و بعید است که دنبال کننده‌های جدیدی دریافت کنید.

برای مثال هشتگ‌های ممنوعه شامل هر چیزی است که می‌تواند جنسی تلقی شود، به عنوان مثال. # بدنبیکینی، #تجاوز، یا #زیر نیمتنه، هر چیز اسپم مانند. باید دنبال کرد یا خیلی گسترده بود. اگر یک هشتگ در حال حاضر میلیون‌ها مورد استفاده دارد، احتمالاً ارزش استفاده از آن را ندارد، زیرا پست شما به سرعت گم می‌شود.

6. از Line Breaks استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که از خطوط شکسته (آندر لاین و اسلش) بین کپشن و هشتگ خود استفاده می‌کنید تا پست شما کمتر اسپم به نظر برسد.

7. چند هشتگ؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای استفاده از هشتگ اینستاگرام وجود ندارد. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که آن را روی 10 قرار دهید، در حالی که برخی دیگر توصیه می‌کنند که از 30 هشتگ کامل استفاده کنید. اگر می توانید 30 هشتگ مرتبط با پست خود پیدا کنید، آن را دنبال کنید! من شخصاً تمایل به استفاده از 10 تا 15 هشتگ در هر پست دارم.

8. فهرست هشتگ

به جای اینکه دائماً مجبور باشید هر بار که پست می‌کنید در مورد هشتگ‌ها تحقیق کنید،فهرستی از هشتگ‌های مرتبط با پیجتان را در اپلیکیشن یادداشت برداری انتخابی خود بنویسید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی در صورت لزوم رونوشت و جایگذاری (کپی پیست) کنید. من دوست دارم تعدادی لیست متشکل از حدود 10 هشتگ جمع آوری کنم که می توانم آنها را کپی و در پست خود جایگذاری کنم.