یکی از روش هایی که  باعث افزایش تعامل کاربر با صفحه شما میشه برگذاری مسابقه اینستاگرام هست. حتما باید توجه داشته باشید برگذاری مسابقه اینستاگرام باید یک سری قواعد و اصول خاصی داشته باشند  اگر شما می خواهید در برگذاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق باشید  باید همه این قواعد را رعایت کنید.

گروه تبلیغاتی نوتابان در این مقاله قواعد برگذاری مسابقه در اینستاگرام را به شما یاد می دهد و شما باخواندن این مقاله می توانید ارتباط خود را با کاربران پیج خود بیشتر کنید و باعث افزایش مشارکت کاربرانتان که باعث میشه نرخ تعامل پیج شما زیاد شود و باعث افزایش مخاطبان بیزینس شما و همچنین افزایش فروش خدمات و محصولات شما شود

هدف اصلی خود را مشخص کنید:

اول از همه نیاز داریم هدف خود را از برگذاری این مسابقه  تعیین و برنامه‌ریزی کنیم. هدف ما دو خصوصیت اصلی دارد:

1. متناسب با سلیقه و علایق مخاطبان هدف ما باشد

2. با توجه به رفتار مخاطب هدف باشد

هدف در این راه خیلی مهم هست به این دلیل که در آخر برگذاری مسابقه، حتما باید بررسی کنید تا  ببینید به هدفی که داشتید رسیدید ؟ یا فقط هزینه و زمان اضافی صرف کردید.

حالا برای این که بهتر بتونید هدف تون مشخص کنید. به مخاطب هدفتان فکر کنید. مثلا می تونید سوال های  زیر را از خودتان بپرسید:

a. مخاطب هدف ما بیشتر چه نوع پست‌هایی را دوست دارند؟

b. رفتار مخاطب ما در شبکه‌های اجتماعی به چه صورت هست؟ (به طور مثال چه نوع پست‌هایی لایک می‌کنند؟ اهل کامنت گذاری هستند؟ چه پیج‌هایی را دنبال می‌کنند؟ چه ساعاتی بیشتر آنلاین هستند و تعامل دارند و…)

و دومین کار برای برگذاری مسابقات  این هست که یک بودجه کلی برای مسابقه مشخص  کنید. اگر بودجه‌تان مشخص باشد می‌توانید به راحتی هزینه را مدیریت کنید

و حتما مشخص کنید مسابقه اینستاگرامی‌تان از چه تاریخ و چه ساعتی تا چه تاریخی  باید برگذار شود و زمان اعلام برنده را هم مشخص کنید. زمان‌بندی یکی از قسمت‌های مهم برگذاری مسابقه در اینستاگرام است.

قوانین مسابقه را برای فالوور های خود روشن کنید:

از فالوور ها درخواست کنید که برای شما عکس ارسال کنند:

یکی از این روش ها این  است که از کاربران درخواست کنید برای شما عکسی را ارسال کنند

برای مثال تحویل سال نو یک مسابقه اینستاگرامی راه اندازی کنید و بگویید که به بهترین سفره تحویل سال، جایزه تعلق می گیرد.

در این صورت کاربران عکس های سفره  خود را برای شما ارسال می کنند و در مسابقه شرکت می‌ کنند و شما باید به بهترین عکس جایزه دهید.

مسابقه  به روش کامنت و تگ اینستاگرام:

برای شرکت در مسابقه اینستاگرام تگ مراحل زیر را انجام دهید

اکانت ما را حتما فالو کنید

پست مسابقه را لایک و Save کنید.
۳ نفر از دوستان تان را زیر پست مسابقه تگ کنید / یا هر تعداد نفری که می توانید تگ کنید (مورد هر تعداد به دلیل اسپم پیشنهاد نمی شود)
از بین شرکت کنندگان به کسانی که بیشترین افراد را تگ کرده یا کامنت گذاشته به قید قرعه یا بر اساس میزان فعالیت (بر پایه شانس/تلاش) جایزه اهدا خواهد شد.

هشتگ های مناسب مسابقه را پیداکنید:

در اینستاگرام به هشتگی مناسب گفته می شود که اگر کاربری آن کلمه را جستجو کند پست شمارا پیدا کند و نکته دیگر اگر هدف شما از پیج، کسب و کار و برندسازی است حتماً باید در یکی  از هشتگ ها نام برند خود را بیاورید یعنی این هشتگ حتماً باید نام برند شما را در ذهن مخاطب یادآوری شود.

ویژگی هایی که باید برای هشتگ ها در نظر داشته باشید:

از هشتگ های مختصر و کوتاه استفاده شود تا به راحتی مخاطب آن را به یاد بیاورد

از هشتگ هایی استفاده کنید که با محتوای مسابقه مرتبط باشد

نتیجه گیری:

برگذاری مسابقات اینستاگرامی با اهداف متفاوتی راه‌اندازی می ‌شود شما باید در ابتدا هدف خود را از برگزاری آن تعیین کنید. برای راه اندازی این مسابقات حتماً باید از یک سری از قوانین پیروی کنید تا بازدهی خوبی بگیرید. در این مقاله هم به شرح یک سری از اصول مسابقات اینستاگرامی پرداختیم تا شما هم اگر می خواهید در پیج خود مسابقه برگزار کنید، با رعایت این قواعد بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید.اگر در این زمینه نیاز به کمک و مشاوره دارید میتوانید با کارشناس های گروه تبلیغاتی نوتابان در ارتباط باشید تا بازدهی بهتری در این زمینه داشته باشید.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و کمک دارید تا به صورت اصولی مسابقات پیج اینستاگرام تون انجام بدید با با کارشناس های گروه تبلیغاتی نوتابان تماس بگیرید.

نکته! یکی ازنکات مهم در مسابقات اینستاگرامی کمک گرفتن از هشتگ ها هست که باعث می شود افراد بیشتری پست مسابقه شمارو ببینند و شرکت کنند پس حتما مقاله نحوه هشتگ گذاری مطالعه کنید!!!